Aquesta entrada fa referència a la sessió on vam
treballar amb llibres de text, tot comparant-los amb els nostres
companys.
Mitjançant fullejava els llibres de text antics i
actuals, em donava compte que la majoria incloïen tot un seguit d'activitats
repetitives per profunditzar el tema donat a classe. També, en els llibres
referents a llengües sobretot, em trobava amb una multitud d'apartats de teoria
i exercicis a realitzar per part de l'alumne.
És totalment necessari un llibre de text per assegurar
l'aprenentatge del nen? Jo penso que no. Un llibre de text pot ser una eina
molt útil si se sap utilitzar. Pot servir com a guia pel professor o com a
recurs per a obtenir un recull d'activitats útils pel contingut de la matèria
que estudiïn els nostres alumnes. Però mai hem de deixar que el llibre de text es
converteixi en el professor.
Personalment, en la meva època d'estudiant qui manava
era el llibre de text. La mestra ho seguia fil per randa, llegíem la teoria i
fèiem els exercicis corresponents. No es suposa que el mestre és un
professional qualificat per impartir un certs coneixements a l'aula?
Esforcem-nos per fer bé el nostre treball. Posem-li
ganes i hores a pensar metodologies de treball eficaces i innovadores,
assegurem l'èxit de l'aprenentatge dels nostres alumnes. No ens convertim en
llibres de text.
En Vicens Vives |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada