Hem tractat diversos temes, com la diversitat, objectius o metes que ens proposa el currículum. A més hem debatut les variants de religió que inclou, així com, si s'hauria d'impartir religió a les aules i per què.
Han estat uns debats molt interessants, en els que en ocasions ressonaven algunes veus més que les d'altres, però després tot quedava en pau. Però aquest currículum se'n va poc a poc.
Amb la nova LOMCE, en el curs 2014-2015 s'aplicarà el nou currículum LOMCE. En aquest els alumnes som tractats com treballadors, mercancies, però no persones. Les massificacions a les aules i les retallades han d'ésser condicions d'un sistema educatiu. Per la LOMCE hi ha assignatures prioritàries i assignatures... que distreuen. Per la LOMCE l'educació és el motor que promou la competitivitat de l'economia.
I moltes característiques més...
Des quan s'ha de tractar a un alumne com a un número? Des de quan les assignatures que fomenten la creativitat i la construcció de la pròpia personalitat distreuen? Per què l'educació ha de ser igual a competitivitat i economia?
Després de treballar tots aquests dies amb el currículum LOE i practicar amb ell m'he donat compte de les coses que no s'ha d'incloure en un currículum i quines són les imprescindibles, i el currículum LOMCE falla en molts aspectes.
A continuació us deixo un vídeo, il·lustrat pel prestigiós pedagog Francesco Tonucci amb col·laboració de "Gomaespuma" perquè entengueu una mica més aquesta entrada.
A més, si teniu 10 minuts, podeu veure l'opinió del mateix Francesco Tonucci sobre la LOMCE. No té pèrdua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada